Alla inlägg under september 2011

Av annica johansson - 30 september 2011 06:09


God morgon, god morgon, hör fåglar sjunga glatt; god morgon, god morgon i kör!!


Klockan är snart 06.10 och jag ska fara till jobbet om ett par minuter, öppnar hela förskolan idag. Vilket innebär en tidig kväll i kväll..kanske att jag somnar i soffan  


Igår fick jag äntligen hem min nya telefon, en Samsung Galaxy 2 så i går kväll förökte jag lära mig allt om den..


Ja fredag då.. Jag känner att jag inte hinner med något (därför bloggar jag vid denna tid på dygnet haha!) och så tycker jag att barnen har blivit så stora, både Hugo och Kalle. Missar jag för mycket när jag jobbar heltid..? Men vad underbart goa de är! Tänk att jag har haft sådan tur som har en så fin och go familj   


På måndag ska Kalle skolas in på förskolan. Ska bli spännande! Jag tror att han kommer gilla det, blir bra för honom det   


Nej ni, nu måste jag rusa iväg så att barnen på förskolan inte behöver vänta på mig!

Ha en bra dag!

Av annica johansson - 22 september 2011 19:54


Idag har jag varit till frissan med Kalle. Han blev såå fin! Jag ska lägga ut bild men det blir en annan dag, hinner inte nu. Han gillade verkligen inte att klippa håret men hon som klippte var snabb och bra. Och vad mycket äldre han ser ut. Supersöt!


I morgon kväll ska jag på Kusten med några kollegor. Inte kusten som i typ västkusten utan Kusten är ett ställe på Hammarö där det finns "sandstrand" inomhus, 28 grader varmt och solstolar. Så mycket mer vet jag inte men det ska bli spännande att prova. Vi ska käka lite god mat och bara slappa. Ska bli kul.


Nej nu ska jag natta Hugo-goding. Ha det så bra!

Av annica johansson - 17 september 2011 18:53


Oj oj vilken bra dag det har varit idag!


Hugo har varit hos Lillebil, Jonas och deras barn och Kalle har varit hos mormor och morfar. Jag och Stefan åkte in till stan och käkade mat på Freden. Gott! Sedan strosade vi runt på stan en liten stund. Efter det åkte vi och köpte bullar och bryggde kaffe och åkte till Kilene och satte oss vid vattnet och fikade i solen. (många "och" i den meningen..). Det var så underbart att bara sitta där i solen och lyssna på tystnaden.


Visst ska man inte ha dåligt samvete för att man har toppendagar utan sina barn? Förr kunde jag ha det men inte längre. Vi spenderar väldigt mycket tid (bra tid) med våra barn men ibland är det skönt att slippa dem om ni förstår vad jag menar..? Jag ser det som så att vi tankar energi under dessa barnfria stunder för att sedan kunna vara de bästa föräldrarna vi kan vara.


Igår dansade jag igen på Friskis. Det är så roligt!


Hej så länge!

Av annica johansson - 14 september 2011 16:42


Sitter i sängen och tittar på tv3play-Superstars och kollar ut genom fönstret. Vilken härlig syn! Min tre grabbar skrattar och busar. Älskar dom   .

Av annica johansson - 14 september 2011 13:49


Hemma och är sjuk.. Har jobbat och varit hängig i ett par dagar men idag orkade jag verkligen inte. Men hur lätt är det att vila upp sig med barn här hemma? Inte lätt! Det går bra när Hugo är på förskolan men snart är det full rulle här hemma!


Nej.. nu måste jag vila lite till. Hemma i morgon också.


Over and out..

Av annica johansson - 11 september 2011 09:29


I går hade vi "kräftskiva" här hemma. Grannarna och deras två barn var över till oss. Hugo, Ludvig och Leah hoppade i studsmattan en lång stund och Hugo tjöt av skratt. Sedan åt vi mat och barnen tittade på film efteråt. De var så söta för de satt nära varandra i soffan och bara myste.


Sedan ville Ludvig spela Wii och det fick han förstås. Hugo och Leah tittade på. Vi andra satt vid bordet och pratade. Jag är så glad över att Hugo har blivit så "stor" i sättet. Förut fick vi vara med och passa hela tiden så att det inte hände något, kunde inte lämna honom ensam med andra barn. Men nu satt vi jättelänge och hörde hur de skrattade i det andra rummet. Så härligt!


Kalle var också på strålande humör. Busig och charmig. Det bästa var nog kladdkakan tyckte Kalle:



 

Nu spelar Hugo Wii. Bowling. Han har aldrig förut fått till hur man gör men nu helt plötsligt går det jättebra  . Han kollade in hur Ludvig gjorde igår och nu blir det strike efter strike. Han är så stolt!   


Ha en bra söndag!

Av annica johansson - 9 september 2011 15:52


Idag slutade jag tidigt, skönt! Uppskattar helgen mycket mer nu när jag jobbar.

Sedan blir det danspasset på Friskis och Svettis. Hoppas att det är lika roligt som förra terminen   . I onsdags var jag iväg på ett spinningpass och jag som älskar spinning var grymt besviken efteråt. Nästan förbannad.. Detta var en ledare som sjöng sönder passet. Högt och falskt! En spinningledare ska ju peppa och motivera sin "grupp" men detta var helt otroligt dåligt.. Verkligen synd för själva låtarna på passet var bra men som sagt inte ledaren. Jaja nog ältat om det, går på andra pass istället.


Nu i eftermiddag hade jag och Hugo en "jobbastund" (=vi tränar honom på olika saker) och han var så duktig! Det går verkligen framåt med den killen! Han gillar dessa jobbastunder. Idag ritade han, la pussel, memory och trädde pärlor på ett snöre. Dessa saker tränar honom på olika saker; finmotorik, öga-hand koordination, former, att se likheter och skillnader osv.


Nej nu måste jag väcka Kalle!


Ha en bra fredagkväll!


 

Av annica johansson - 7 september 2011 06:18


" Att vara stark är inte att springa fortast eller att hoppa högst. Att vara stark är inte att veta bäst och att vara främst. Att vara stark är att acceptera livets villkor, att tänka om när livet inte blir som du planerat. Att vara stark är att se möjligheterna i det som verkar omöjligt, att kämpa trots motvind och låta det bli en utmaning"



Snodde denna från en väns facebook. Bra ord tycker jag.

Presentation

Följ med i mina berättelser om mitt liv- tillbakablickar i det som varit och det som är nu. Jag är gift med Stefan och vi har två fina pojkar, Hugo född i februari 2006 och Kalle som är född i juni 2010.

Annica

  

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards