Alla inlägg under maj 2013

Av annica johansson - 29 maj 2013 13:53

Igår em var det så varmt och soligt. Härligt! Jag tog fram vattenspridaren och det älskar båda barnen. Och båda vill verkligen inte ha några kläder på sig när de springer i vattenspridaren, inte ens badkläder. Nakenfisar!

Bilder
1.Hugo och Kalle doppar huvudet i spridaren.
2. Så go bild. Kalle sitter på traktorn.. Naken :-)
3. En väldigt blöt Hugo som kippar efter luft efter en omgång med huvudet i spridaren. Goding!

Av annica johansson - 28 maj 2013 13:08

Nackspärren satt i ett bra tag och jag har fortfarande ont. Det är så typiskt att man får ont när man har kommit igång med träningen..

I fredags skulle jag ut med mina kollegor och käka på Frost. Jag hade så fruktansvärt ont så att jag mådde illa. Jag fick åka hem innan maten kommit in. Töligt!

Men jag kämpar på med maten och snart träningen igen.

Lite kort:
Kalle lagar mat
Tuffa Kalle (suddigt foto)
Mitt fina armband som jag fick på morsdag <3

Av annica johansson - 22 maj 2013 07:46

Nöjd med att jag kämpar på :-) Tränar och äter nyttigt. Igår fick jag så jäkla ont i nacken. Så typiskt!! Sovit uselt i natt.. Men men det fäller väl ingen björn;-)

På fredag ska jag ut med jobbet och käka mat på Frost. Himla god mat där.

Hej då:-)

Av annica johansson - 18 maj 2013 08:21

Det är flera som undrar vad som hänt. Inte likt mig att träna som en tok :-) Vi har bokat en resa till Cypern och jag vill så gärna ner i vikt innan dess. Mitt ständiga "bekymmer"! Nu har jag börjat cykla och gå promenader och det ger effekt:-) Och jag tycker att det är så kul, på riktigt! Sitter verkligen och planerar hur jag ska hinna med ett cykelpass. Och så äter jag nyttigt. Blir nog bra detta! Har flera som peppar mig och som vet om min "kamp". Perfekt:-)

Blir nog en varm dag idag. Hoppas! Igår var det så varmt så barnen ville springa i vattenspridaren. Det fick dom. Så glada barn:-)

Idag måste jag köpa nya t-shirts till Hugo. Han växer och blir så stor.

Hoppas du får en bra helg!

Av annica johansson - 12 maj 2013 20:55

Har planterat lite blommor i helgen. Till hjälp hade jag naturligtvis Kalle (lille trädgårdsmästaren).

Första cykelturen har vi också hunnit med. Lyckliga barn!

Av annica johansson - 11 maj 2013 13:15

Idag åkte vi till Mariebergsskogen med barnen. Hugo har längtat i flera dagar till idag eftersom han visste att vi skulle åka dit idag. Han vaknade före kl.06 i morse för att han längtade så..

Hugos favorit är fontänen. Kalle gillar djuren. Sen provade de rutschkanorna, gungorna och alla andra saker som finns. En härlig förmiddag!

Av annica johansson - 5 maj 2013 18:53

Ja mycket hittar han på våran minsting.. Han är som Emil i lönneberga. Massa hyss. Han gör mycket bra också, som att hjälpa oss att laga mat. Idag skulle vi äta köttbullar och potatismos. Kalle ville hjälpa till att rulla köttbullarna och det fick han naturligtvis. Men istället för "bollar" så rullade han bajskorvar (enligt honom själv). Resultatet nedanför ;-)

Av annica johansson - 1 maj 2013 13:33

Mina barn.. de bästa, goaste, roligaste, charmigaste, underbaraste killarna som finns!

Blommorna är plockade idag och Kalle ville ha dem i en vas. En äggkopp fick duga :-)

Kalle ska strax vakna och då ska vi gå ut och hoppa i studsmattan. Både Hugo och Kalle tycker att det är jättekul.

Ha en bra dag!

Presentation

Följ med i mina berättelser om mitt liv- tillbakablickar i det som varit och det som är nu. Jag är gift med Stefan och vi har två fina pojkar, Hugo född i februari 2006 och Kalle som är född i juni 2010.

Annica

  

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards