Alla inlägg under juli 2011

Av annica johansson - 29 juli 2011 14:43


Igår åkte Hugo, Stefan och morfar båtbuss till Mariebergsskogen. Där mötte jag, Kalle och mormor upp. Vi lekte, tittade på djuren och fikade. Trevligt.


Senare på eftermiddagen åkte vi med Hugo till mormor och morfar för han skulle sova där. Han hade sovit så gott och varit så glad och nöjd över att få vara där. Tror att han tycker att det är skönt med en paus från oss faktiskt..


I går mellan dessa händelser så hände något: Hugo rymde! I ett obevakat ögonblick passade Hugo på att sticka iväg. Vi upptäckte det ganska snabbt men vi kunde inte hitta honom. Jag kände panik inombords. Jag sprang genom grannens trädgård och ut på andra gatan. Stefan sprang och letade åt andra hållet. Vi ropade och ropade. Hinner tänka på.. allt! Jag ser Stefan komma ner för gatan utan Hugo. Jag ropar:har du inte hittat honom!!? Då hör jag en liten röst som säger: svart knopp! Hugo hade hittat en husvagn som han satt och lekte bakom. Han är så intresserad av husvagnar och släpkärror och dessa vevar som finns på dem. Hugo kallar dem för svart knopp eftersom de ofta har en svart knopp längst upp..


Jag grät av lättnad! Vi bor i ett villaområde och man tycker att bilar inte borde köra fort här men det gör de. Tänk om han hade sprungit rakt ut. Som jag har skrivit tidigare så vet inte Hugo alltid vad som kan vara farligt. Han kan inte heller förklara vart han bor om han skulle komma bort.


Efteråt kommer alla tankar om vad som kunde ha hänt.. Vill inte tänka på det. Vi ska ju få staket på baksidan men som vanligt tar det tid.. De ha gjutit och nästa steg är att sätta upp själva staketet. Det blir väl om någon vecka eller två..

Vi som brukar ha sådan stenkoll.. Vad fort det går! Ja ja, nu slutade det bra i alla fall.


Nu sover Kalle sin eftermiddagslur och jag ska gå och mysa med världens bästa Hugo  



Av annica johansson - 26 juli 2011 15:16


Vi har varit på Kolmården och haft jättekul! Vi bodde på Vildmarkshotellet som ligger precis bredvid Kolmårdens djurpark. Kan rekommendera det hotellet för de som har barn. Väldigt bra!


Kan erkänna att det var lite nervöst att åka iväg pga att vi alla skulle sova i samma lilla rum. Var orolig för att barnen skulle väcka varandra eller ha svårt för att somna. Men de somnade så gott och sov hela natten. Vaknade tidigt men vad gör det..?


Kalle kollar in djuren. Han var helt tokig i dem, det roligaste var när han fick gå in och klappa på de små djuren:


 

 

 

 

Han blev trött av alla nya intryck. Sov så gott i vagnen:


 

Det häftigaste var när jag och Hugo åkte Safari. Förr åkte man ju med bil runt de vilda djuren men nu har de gjort om så att man åker i en linbana, i vagnar uppe i luften. Som vanligt var Hugo nervös när det är något nytt som han ska prova. Han satt som ett frimärke tätt inpå mig de första minutrarna. Men sedan släppte det och han tyckte att det var spännande:


 

 

 

 

 

Jättekul! Och jag är så stolt över att han vågade. Det var riktigt högt upp ibland och jag är lite höjdrädd.. Hugo åkte sin första karusell också! Thekopparna i Bamses värld:


 

Här har vi precis åkt klart och är på väg ur kopparna. Hugo har vågat mycket nytt under denna resa.


På hotellet fanns det lekrum för barnen. Kalle tyckte att det var jättekul. Hugo gillade hissarna på hotellet bäst  .


   

 

 

 

 

Lite fler bilder:


 

   

 

Men vilka backar det är på Kolmården!! Herregud.. Har träningsvärk i vaderna efter att ha gått runt flera varv. Vädret var fint och barnen var så snälla och glada.  Bra resa!


Hej så länge!

Av annica johansson - 21 juli 2011 08:51


Gårdagskvällen blev jättetrevlig! Vi cyklade in till Harrys. Käkade lite mat och "tölade". Och lite rund under fötterna blev jag allt  .  Härligt!


Idag har jag och Stefan varit gifta i 4 år. Grattis till oss!! Denna låt hade vi som "bröllopsvals" :

http://youtu.be/WXtc-TH0Iv4

Så fin text. Ni vet att varje bröllopsdag har sin "grej". Alltså 50 år har guld, 20 år har porslin osv. 4 år har blomster. Fint tycker jag.

Nu har vi precis kommit hem från en tur med båtbussen igen. Hugo älskar att åka med den båten. Att se den glädjen i hans ögon betyder allt för mig. Med denna toppenstart på dagen så kan det inte bli annat än en bra dag. Så det så!






Av annica johansson - 20 juli 2011 14:44


Idag har Stefans brorsa Christian,hans Maria och deras Theodore varit och hälsat på. Trevligt! Theodore är barnens yngsta kusin på 6 månader. Söt!


Hugo och jag har varit och slängt skräp och tittat på "blå". Otroligt spännande!


Och i morse sprang jag (nej jag lunkar forfarande fram..) Tråkigt var det i alla fall.


I kväll ska jag och grannen Linda cykla in till stan och käka mat och dricka vin. Hoppas jag blir lite full.. Får man skriva så..? Förmodligen inte, det är väl inte korrekt men det skiter jag fullständigt i! Jag eller Stefan är ALDRIG ute och festar, aldrig! Så om jag kunde få bli lite rund under fötterna i kväll så vore jag tacksam!


Annars är det väl sisådär.. Är så innerligt trött på rutiner. Mat vissa tider, sova vissa tider, hitta på något med barnen vissa (nej alla!) tider (annars går det åt skogen). Har börjat få tillbaks den där dumma pulsen som rusar runt i kroppen. Känner mig otroligt stressad. All eloge till Stefan som ser när jag inte mår bra. Du är bäst!


Nej slut på självömkan, jag kör på så länge det går.. I kväll ska jag ha kul!

Av annica johansson - 19 juli 2011 14:42


Ja men.. vi åkte till Rottneros park idag. 2 veckor sedan vi var där senast så det var väl lagomt att åka dit idag..? Vi hade kollat in väderleksrapporten som visade moln och sol men inget regn. Var det moln och sol? Ja men visst! Regnade det? Jo men visst! Mest uppehåll men när vi var på väg tillbaks till bilen började det ösa ner. Hugo och Stefan smet snabbt in i bilen (de rävarna) medan jag och Kalle fick skynda oss efter med vagnen. Jag snabbade mig på med att få in Kalle i bilen och när väl 3 av 4 familjemedlemmar var inne i bilen började det regna ännu värre. Och där stod jag och trixade med vagnen. Genomblöt!


Det var en trevlig dag. Hugo blev så glad när vi skulle åka dit och hade roligt nästan hela tiden. Kalle tyckte att fikat var gott  .  

Av annica johansson - 18 juli 2011 11:00


Nu på förmiddagen har Hugo och jag åkt båtbuss! Från Skoghall till Mariebergsskogen, en tur på ca 35 minuter.


Jag kan med stor glädje skriva att Hugo tyckte att det var jättekul! Han kan lätt bli orolig när han ska prova på något nytt, bli ledsen eller arg. Lite panikkänslor..

MEN han gillade det mycket! I början var han lite spänd och satt helt still och kollade in allt som hände men sedan upptäckte han vad kul det var  . Han ville byta plats och sitta längst bak och luta sig ut över båten och kolla på vattnet (vilket han fick under stor uppsikt!)


I slutet av turen ville han liva upp stämningen lite och började sjunga högt: "Fiffi förgätmigej, Fiffi en härlig tjej.."  (han hade hört den på tv under morgonens barnprogram..) Han är så go min Hugo!


Ni som känner oss eller har läst på bloggen vet att vi är lite begränsade i vad vi kan göra med Hugo så för oss var detta otroligt roligt! Jag och Stefan vill ju ge våra barn upplevelser av olika slag och när nu detta var så lyckat blir vi så glada.


Vi vinkar till Kalle och Stefan:


 

I början var Hugo lite orolig:


  

 

Men sedan slappnade han av och tyckte att det var så kul:


 

 


 

 

Vattnet skvätte i ansiktet:


 

Snygg mundering:


 


Det regnade en del men vad gjorde det..?



Av annica johansson - 17 juli 2011 18:49


Hugo bytte ut föregående låt mot: " Det är söndag idag och vi har det så bra. Söndag, söndag, söndag, söndag, söndag idag!!"   Jag anar att det kan ha med att göra att han nu tittar på "Rorri", nya favoriten.


Idag har jag sprungit igen, cyklat, hoppat i studsmattan och varit ute på en promenad med grannen. Inte illa va?


Go kväll!



Presentation

Följ med i mina berättelser om mitt liv- tillbakablickar i det som varit och det som är nu. Jag är gift med Stefan och vi har två fina pojkar, Hugo född i februari 2006 och Kalle som är född i juni 2010.

Annica

  

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards