Alla inlägg under januari 2012

Av annica johansson - 29 januari 2012 12:37


Att ha barn är det bästa som finns.. och det sämsta.. Ok jag ska förklara mig! Det bästa behövs nog inte förklaras eftersom det är så självklart eller hur? Men det sämsta.. Jag menar att man vill dem det bästa hela tiden, att de mår bra, är glada osv. Men ibland är det svårt att veta vad som är bäst.. Det är det som är värst, denna oro..


När vi fick reda på att Hugo har Williams syndrom så tänkte vi mycket på framtiden och då bland annat så tänkte vi på skolan. Då tyckte vi att det var så självklart att han skulle gå i vanlig skola och inte bli mer annorlunda än vad han kanske är. Usch jag märker att när jag skriver om det så blir det väldigt jobbigt, mycket känslor.. I alla fall så har vi med åren börjat tänka lite annorlunda. Vi vet nu vem Hugo är och vad han mår bra av. Vad han utvecklas mest av osv. Så tankarna på särskola har funnits ett tag. Hugo blir ju faktiskt 6 år om knappt en månad, inte klokt!!


I veckan var jag och Stefan och hälsade på i Särskolan här på Hammarö. Det kändes väldigt bra. Jag blev mycket imponerad av deras arbetssätt och deras tänk. Och resurser. Både jag och Stefan kände att det nog är ett ställe som skulle vara väldigt bra för Hugo. Så det blir med största sannorlikhet särskolan. Det ska ju göras en del utredningar innan det blir klart men det blir nog så..


Även fast det kändes toppenbra när vi var där och hälsade på och beslutet känns rätt så är det ändå så jobbigt! Det behövs inte mycket för att jag ska bli ledsen. Känslorna är så på ytan hela tiden. Jag sover asdåligt och är därmed alltid trött! Jaja.. januari månad snart slut. Nu siktar jag in mig på våren! Våren brukar vara en bra årstid  .


Kram! 


Kram!

Av annica johansson - 15 januari 2012 20:08

Jahapp nej men det tog ju inte slut på eländet.. Krupp.. Krupp! Kalle har haft krupp.. Lilla lilla goa Kalle!


Och jag är så trött av konstant sömnbrist så jag kräks snart.. Hade jag varit miljonär så hade jag lätt anställt en barnflicka. Helt klart! Men nu är jag ju inte det så jag biter ihop. Det måste bli bättre, ok?


Hugo har varit frisk och pigg och glad hela helgen. DET är ju positivt..


Kram

Av annica johansson - 10 januari 2012 16:10


 


 


 


 


 



Av annica johansson - 4 januari 2012 18:34

Halloj!Testar att blogga från mobilen, har inte gjort det förut så jag vet inte om det fungerar..Annars då? Med er? Hör ju aldrig av er ;-) Ni är dåliga på det där..Här avlöser sjukdomarna varandra så inget nytt..Kram

Presentation

Följ med i mina berättelser om mitt liv- tillbakablickar i det som varit och det som är nu. Jag är gift med Stefan och vi har två fina pojkar, Hugo född i februari 2006 och Kalle som är född i juni 2010.

Annica

  

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards