Alla inlägg under november 2011

Av annica johansson - 30 november 2011 20:18


När jag kom hem idag efter en lååång dag på jobbet så la Hugo och jag oss på dubbelsängen i mörkret och satte på discolampan och bara myste  . Så underbart härligt så jag tror inte ni kan fatta! Kan det bli mysigt med en discolampa som snurrar och blinkar i massa olika färger..? JAA det kan det!! När man får mysa med världens bästa Hugo så kan det det.


Annars..? Tja det snurrar på om man säger så..

Av annica johansson - 20 november 2011 19:51


Idag har vi varit i skogen hela familjen. Underbart! Så fina barn jag har  !! 



 


 

 

 

 

Av annica johansson - 16 november 2011 19:47


Astrött med förkylningsblåsor i munnen.. Livet kunde var bättre men samtidigt betydligt sämre.. förstås! Barnen är pigga. Skönt! Hugo har blivit bättre från sin förkylning/feber.. ja vad det nu var. Proverna visade ingenting när vi var till läkaren i fredags. Han var pigg och glad i helgen men fick vara hemma med mormor i måndags för att riktigt vila upp sig så nu har han varit pigg. I morse fick han 5 1/2 års-sprutan (något försenad) och det gick bra. Hoppas det håller i sig.


Ja som sagt, mormor (min mamma) passade Hugo i måndags. Vilken mamma jag har  . Hon hade lagat mat till oss så att vi slapp göra det när vi kom hem från jobbet. Gott! Och vikt våran tvätt och fixat. Underbara mamma!


På lördag ska jag och mina 2 kollegor till Karlskoga för att hälsa på Lisa som vi alla har jobbat med. Lisa har jag kännt sedan jag var liten, innan vi började på lekis. Ska bli roligt!


Nu ska jag natta Hugo!

Av annica johansson - 11 november 2011 14:25


Dagens    Tårtan som vi fick på jobbet idag av snäll förälder. Gott i gottgott till fredagskaffet!



Dagens    Fick hämta hem en hängig Hugo IGEN från förskolan.. Börjar tro att det är streptokocker som inte ger sig. Nu har jag ont i halsen och en metallsmak i munnen plus två blåsor.. Ska ringa vårdcentralen kl.15 Tööööligt!

Av annica johansson - 8 november 2011 19:35


Halloj!


Jahapp.. Tiden rusar på i ett ruskigt tempo! Jobbet slukar en massa energi tyvärr. Det borde inte vara så eftersom det är ett riktigt roligt yrke jag har men när det dras ner på personal och barngrupperna blir större i kombination med att vi på mitt jobb inte har så stora lokaler, då blir det tungt! Vi vill så mycket men får inte till det. Massa möten hela tiden och då står vi kvar där med 2 personal på 17 barn. Typ.. inte så bra eller hur?


Idag fick Stefan åka och hämta Hugo på förskolan.. igen.. Hugo hade varit ledsen på eftermiddagen och sagt något om örat.. Har öroninflammationen kommit tillbaka.. eller..? Han har varit väldigt pigg nu här hemma och inte sagt något om att han har ont och ingen feber har han. Får se hur det går i natt. Det brukar ju märkas mer på natten om det är öroninflammation.


Annars bra med barnen. De blir så stora, båda två! Kalle trivs jättebra på förskolan. Så roligt! Hugo också. Han är med om så mycket kul. Idag hade han varit och tittat på en grävmaskin tillsammans med en av pedagogerna. Hennes pappa kör visst grävmaskin och Hugo fick provsitta   .


Har fastnat i Wordfeud. Vet ni vad det är? Ett slags Scrabble för Android och iPhone. Man spelar mot andra som man känner eller mot okända. Roligt i alla fall!


Ok, ha det så bra!

Presentation

Följ med i mina berättelser om mitt liv- tillbakablickar i det som varit och det som är nu. Jag är gift med Stefan och vi har två fina pojkar, Hugo född i februari 2006 och Kalle som är född i juni 2010.

Annica

  

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards