Alla inlägg under juni 2011

Av annica johansson - 26 juni 2011 19:54


Toppendag idag! Massor med kul tillsammans med barnen  .


På förmiddagen var vi till Mariebergsskogen. Vilket toppenställe! Hugo och Kalle gillar det mycket. Hugo kallar det för "Bärsskogen". Gulligt!


Kalle har också provat Hugos gamla pool, den lilla. Så kul att plaska!


 

 

 

 

 

 

   

 

 

   

 

 

 

 

 

Vilka underbart fina barn vi har!


Kanske inte världens toppenidé att leka i sandlådan efter att man badat.. Lite sandigt då.. Sötrompa!


Hej hej!


Av annica johansson - 25 juni 2011 10:14


Midsommarafton igår. Så trevligt så! God mat, god jordgubbstårta och glada barn (och vuxna!).


 

   

 

 

 

   

 

 

   

 

Hopp i studsmattan, boccia, vattenspridare, frisbee och försök till plockepinn   


Idag har jag redan hunnit med att springa på Kilene. Tur att man har småbarn så att man är pigg på morgonen   


Ha det så bra!

Av annica johansson - 23 juni 2011 18:44


Dåligt med bloggande.. Det går i ett här hemma! Stefan har som sagt semester nu och det är gött  . Barnen vill bli sysselsatta hela tiden. Alltså jag är av den åsikten att det absolut inte gör något om barn har tråkigt ibland. Det går inte att ha kul HELA tiden.. Uj uj vad tråkigt vuxen jag låter nu  .


I tisdags var min mamma här och lärde mig göra kålpudding. Något som jag gillar mycket men aldrig gjort.. Så nu kan jag. Tror jag. God blev den i alla fall men det var ju under mammas övervakande .


I morgon är det midsommar. Vi kommer att vara hemma . Mamma, pappa, brorsan med familj och mina morbröder kommer. Trevligt! Hoppas på fint väder så att barnen kan vara ute.


Hej då!   

Av annica johansson - 19 juni 2011 10:35


Kalle sover. Hugo och Stefan är ute och studsar i studsmattan. Jag hör hur Hugo skriker av skratt. Tittar ut och ser hur lycklig han ser ut. Kärlek!


Har glömt att skriva att i morgon börjar Stefan sin semester och efter det föräldraledighet. Det innebär att vi får 8 veckors ledighet tillsammans innan jag börjar jobba. Underbart!


Har också glömt att berätta att vi köpt en NY bil! En Toyota Avensis. Svart. Jättefin! Bilder kommer en annan dag..


Kolla in detta fina rum som Hugo gjort på förskolan. Det är likadant som Hugos rum hemma   :


   

 

Ser ni vad fint? Blå väggar, vitt tak och vit säng. Och träfärgat golv.


Ha det gott!

Av annica johansson - 18 juni 2011 14:54


I torsdags fyllde vår goa Kalle 1 år! Vi firade med lite tårta och paket tillsammans med mormor och morfar.


Idag har vi haft kalas. Då var mormor och morfar här igen, och farmor, farbror Peter, farbror Magnus och Sofia med barnen Lovisa och Albin, morbror Thomas och Ann med barnen Kevin och William. Jättekul! Barnen hade så kul! Hoppade i nya studsmattan, sprang i vattenspridaren, badade i poolen, gungade och åkte rutchkana. Vi hade verkligen tur med vädret  .


Mycket bilder:


 

   

 

 

 

 

 

   

 

 

 

    

Nu sover Kalle sin eftermiddagslur. Han var trött  .


Han fick så fina presenter, tack allihop! Några syns på bilderna..


Hej då! 

Av annica johansson - 16 juni 2011 11:00


Idag fyller världens bästa Kalle 1 år!! Grattis min älskade grabb!  


          


Av annica johansson - 13 juni 2011 09:46


Detta har varit en bra helg! På fredagen var det ju Gladiatorerna. Lördagen innebar massa mys med barnen med grillning på kvällen. På söndagen, igår, var det dags för Hugo att vara hos sin avlastningsfamilj. Han blev tokglad när vi berättade att han skulle dit  . Och det hade gått så bra. Hugo pratade hela kvällen om vad han hade gjort hos dem. Är så glad över att det gått så bra! Mamma och pappa passade Kalle i ett par timmar så jag och Stefan fick käka lunch ute.


Är så glad och tacksam över att det finns så snälla, goa och underbara människor i mitt liv!


 

 

 

Ha en bra dag!



Av annica johansson - 11 juni 2011 09:52


I går var jag, Fia, Anneli, Maria och hennes sambo på Gladiatorerna! Det var kul! Spännande att se hur en inspelning går till. Och det tar SÅÅ mycket längre tid i verkligheten än det som man får se på tv sedan. Omtagningar och "ombyggnad" av Gladiatorarenan mellan tävlingarna. Men som sagt så var det kul att se. Vi var faktiskt inte kvar till slutet utan vi gick vid 21.30 ca för att käka mat på Harrys. God mat, gott vin och mycket skratt. Precis vad jag behövde!


Lite bilder.. Mycket suddigt..


  Fia, Anneli och jag.


  Laddade!!?


  Lite mer sansade..


 


 


Tack tjejer för en rolig kväll!   

Presentation

Följ med i mina berättelser om mitt liv- tillbakablickar i det som varit och det som är nu. Jag är gift med Stefan och vi har två fina pojkar, Hugo född i februari 2006 och Kalle som är född i juni 2010.

Annica

  

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards