Alla inlägg under april 2013

Av annica johansson - 14 april 2013 09:14

Ibland känns det som att jag är med i ett slags "försök". Typ: hur länge och hur mycket kommer hon orka innan vi knäcker henne? Och så sitter "de" vid sina monitorer och kollar hur jag klarar av vardagen. "De" är med och styr och slänger in lite elände i mitt liv.

Denna höst och vinter har varit asjobbig.. Milt uttryckt. Jag har klarat av det tack vare mina underbara föräldrar, Hugos avlastning, bra kollegor och vetskapen om att Hugo trivs och har det toppen i skolan och på fritids. Det har inte varit lätt men jag har klarat det. Och nu äntligen kändes det som att det börjar ljusna. Började se lite positivt på framtiden.

Ja men det ska jag ju inte tro.. Då är "de" där och petar lite och slänger in lite ångest mm. Hugos avlastningsfamilj kan inte fortsätta hjälpa oss med honom. De har fullt upp med att få ihop sin vardag vilket jag har full förståelse för. Ingen skugga på deras beslut. De har hjälp oss i snart två år och de har varit så underbara. Så from hösten står vi utan lss. Leta efter ny lssfamilj? Orkar inte med det nu. Vill inte lämna Hugo till "okända". Orkar inte med den processen nu.. Det tar så mycket på känslorna.

Så "Truman".. Vad har du åt mig härnäst? Jag är inte knäckt.. än..

Nej nu ska jag gå ner till mina underbara pojkar och gosa och visa att de är bäst! Hör hur de stojjar och leker. Skratt och gråt om vartannat. Det är så livet är va..?

Av annica johansson - 7 april 2013 18:54

Nu är Hugo hemma och ordningen är återställd :-)

Idag fick vi besök av min mamma och pappa. Det är härligt att se barnens glädje när de får se att mormor och morfar kommer. Glädjetjut och studsade upp och ner. Underbart! Kalle hade hjälpt mig att göra blåbärspaj som var jättegod.

Ha det gott!

Av annica johansson - 6 april 2013 18:55

Idag är Hugo hos Lillebil och hennes familj. Hugo blev jätteglad när jag berättade att han skulle dit. Stor lycka för oss att han trivs så bra där.

Så idag passade vi på att ge Kalle mycket uppmärksamhet. Vi har bland annat varit på Mariebergsskogen. Underbart ställe! Kalle hade så kul!

Nu har vi precis ätit grillat (premiärgrillning för säsongen) och det var så gott! Nu tittar vi på film; Nicke nyfiken :-)

Ha en bra kväll!

Presentation

Följ med i mina berättelser om mitt liv- tillbakablickar i det som varit och det som är nu. Jag är gift med Stefan och vi har två fina pojkar, Hugo född i februari 2006 och Kalle som är född i juni 2010.

Annica

  

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards