Alla inlägg under december 2011

Av annica johansson - 22 december 2011 05:52


Snart åker jag till jobbet, klockan är snart 6..


Igår fick jag köpt de sista julklapparna. Så skönt! Så i kväll ska jag slå in paket och pyssla. Och göra skinka!! Gottgottgottigottgott  .


Ha en bra dag!



Av annica johansson - 16 december 2011 11:50

Det började med ögoninflammation, sedan feber som blev till öroninflammation på lilla Kalle. De första dagarna när han hade feber så var han ändå ganska pigg men igår var han allt bra ynklig.. 40,6 i feber.. Bara satt i mitt knä, sov och gnydde om vartannat. Var till läkaren som skrev ut penicillin (kåvepenin). HUR kan de göra en medicin som smakar så fruktansvärt äckligt?? Det måste gå att göra bättre. Ja jag vet att det ska finnas med fruktsmak men då skulle jag behöva ge honom 10 ml istället för 2 ml.. Stolpiller vore ju en fruktansvärt bra uppfinning! Googlade lite om det där och det har tydligen funnits men inte längre..


Jaja idag är han piggare plus att han sov hela natten så några droppar Kåvepenin har han väl fått i sig..


Frid och fröjd tror ni nu då va..? Nej nej det ska ni inte tro! Natten till igår fick jag nackspärr (eller nackskott som jag sa, lite fel  ). Så nu ser jag ut som "Stänkaren" i Beck-filmerna igen förutom solbrillorna.


Jag bara tänker att nu har vi väl kämpat tillräckligt på ett tag.. Väldigt lite (med betoning på VÄLDIGT) lite sömn har det blivit och det kan ju göra vem som helst knäpp..   .


Nu kan det bara bli bättre!! Eller hur?

Av annica johansson - 13 december 2011 13:10


Inte så många inlägg nu för tiden men det är ju som det är.. Lucia idag och jag är hemma med Kalle som har feber. Stackars liten. Visar er några bilder på mina underbara barn och hoppas att orken och energin kommer tillbaks och att stressen försvinner.


Pepparkaksbakning:


 


 


   


 


Höstbild, så fina mina barn:


 


Glad Hugo:


 



Presentation

Följ med i mina berättelser om mitt liv- tillbakablickar i det som varit och det som är nu. Jag är gift med Stefan och vi har två fina pojkar, Hugo född i februari 2006 och Kalle som är född i juni 2010.

Annica

  

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards