Alla inlägg under april 2012

Av annica johansson - 28 april 2012 13:06


I morse trodde jag att taket skulle lyfta, herregud så dessa grabbar härjade!!


   


Behövde en stund för mig själv så jag åkte till Välsviken och besökte Lager 157 och Stadium. Tokmycket folk men jag fick med mig en Bondelid-klännning, en scarf och en mössa. Fanns en del till killarna också men det får bli en annan dag.


Har blivit lite fast att fota i Instagram. Vilka fina bilder det går att ta. Kolla bara:


 


Ett träd utanför jobbet  .


I em ska jag på ME AND I - visning. Kanske hittar man ytterligare något att shoppa där   


Lev väl!


Ps. Min mamma är den bästa mamman i världen, tack mamma, du vet varför   

Av annica johansson - 26 april 2012 09:31


VV igår.. Det går neråt, sakta men säkert! Och jag är fortfarande så himla motiverad   . Äter god mat och går ner i vikt. Sakta som sagt men jag känner att det är ok eftersom jag inte "offrar" något. Lever ganska normalt när det gäller maten.


Nu ska jag gå tillbaks till "mina" barn på jobbet. Måla står på schemat   .


Ha en bra dag!

Av annica johansson - 22 april 2012 18:40


Jag behöver semester efter denna helg  .


Vi (jag och Stefan) fick hem 10 kubikmeter jord på  vår uppfart. 10 kubikmeter jord är mycket!! Vi ska så ny gräsmatta på en del av trädgården, den del där vi haft två stora tallar. Lite som en skogsdel som vi istället vill ha gräsmatta på. Ja så det var bara att börja lassa på jord på skottkärror och gå till den del som jorden skulle ligga på. Jobbigt! Men det gick bra. Det tog några timmar.. Väldigt mör och ont i kroppen efteråt.


 


 


 


Pappa har varit här och hjälp oss att kratta ut jorden och gått med vält samt att så. Tackelitack för det! Ska bli spännande att se om det blir något gräs.


Himmel så trött jag är, ögonen går i kors och kroppen känns som en 90-årings..  Men har hunnit med att åka till Ikea med Hugo idag och köpt ett litet kök till Kalle och en träjärnväg. Bild på det en annan dag. Har tagit en promenad med grannen också.


Ikväll blir det slappa framför "Mästarnas mästare" och äta fruktsallad med vaniljglass  

Av annica johansson - 16 april 2012 20:35

Ligger i soffan och känner mig inte kry.. Trött, frusen och ont i halsen. Och är enormt godissugen! Så här ska jag ligga nu och tycka synd om mig själv. Over and out!

Av annica johansson - 14 april 2012 18:37


Idag är jag tacksam över engagerade, snälla och hjärtliga människor! Vi har några sådana omkring oss och det känns underbart. Tack alla ni som finns för oss  .


ps. Jag är tacksam över att Ni finns alla dagar, inte bara idag..   


Kram och ha en bra kväll!



Av annica johansson - 11 april 2012 19:55

Ja jag är en mycket stolt mamma till våra underbara, fina och goa barn. Trots en hel del trotsande från båda barnen så är de helt enkelt bäst! Just trotsandet är väl en fas som ska gås igenom. Bara att vänta ut..



 


 


 


Ha det gott!


Ja just det, det blev nedgång även denna vecka.. Mikronomisk dock men ändå ner. "Glad" över det efter påsken.

 
Av annica johansson - 9 april 2012 16:48


Som jag skrivit tidigare så är Hugo väldigt intresserad av siffror och bokstäver nu. Det senaste är bokstäver och han kan nu hela alfabetet, både ramsan från a till ö och hur de ser ut. Idag köpte jag bokstavsmagneter till honom och det tyckte han var jättekul! Här har han lagt ut alfabetet på mattan  


   


 


 


Jag är så stolt över honom! Snart läser han nog  .


Grattis till pappa som fyllde år igår!


Trevlig kväll! 

Av annica johansson - 8 april 2012 18:14


Påskafton firades hos mamma och pappa och som vanligt var det underbart god mat! Jag bidrog med en kall lax- och räkpaj. Viktväktarrecept och den var riktigt god!


Idag vaknade Kalle före 06.00 Ingen sovmorgon bara för att man är ledig   men jag fick slumra till en stund på fm i alla fall och det var gött! 


Jag gillar att kolla igenom gamla bilder som vi tagit på barnen och man inser ju vad fort tiden går:


 


Herregud så söt Hugo är på denna bild!!


Och Kalle likaså:


 


Hej då!

Presentation

Följ med i mina berättelser om mitt liv- tillbakablickar i det som varit och det som är nu. Jag är gift med Stefan och vi har två fina pojkar, Hugo född i februari 2006 och Kalle som är född i juni 2010.

Annica

  

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards