Alla inlägg den 29 mars 2012

Av annica johansson - 29 mars 2012 08:12


Min första stjärna..


Ja jag har börjat på Viktväktarna. Kände att jag bara måsta ta tag i min vikt med en metod som passar mig. Jag har provat allt! Senast LCHF som jag tyckte fungerade bra till en början men oj vad jag tröttnade på den feta maten och att inte få äta pasta, potatis och frukt. Framförallt frukt saknade jag..


Så nu har jag börjat på Viktväktarna. Jag ska gå dit varje vecka och väga mig och jag känner mig så motiverad! Nu har jag varit där 2 gånger. Förra veckan på invägning som är en hemsk upplevelse   men alla är ju där av en anledning. Och så var jag där i går och hör och häpna: Jag hade gått ner 3 kg!! På en vecka!! Herregud så stolt jag var (blev lite tårögd faktiskt av glädje..). Nu fattar ju jag också att jag inte kommer gå ner så varje vecka för då skulle jag väl vara ett medicinskt under men det var en go start i alla fall  . Och vad mycket god mat jag har ätit denna vecka; varma mackor, spagetti och köttfärssås, lax och potatis, fruktsallad med vaniljglass, popcorn mm. Och gått ner i vikt! Ja just det, man får en guldstjärna för varje 3 kg man går ner i vikt..


Jaja nog om detta. Idag är jag hemma med Hugo. Igår eftermiddag och kväll var han så trött så han nästan somnade i soffan (inte likt honom) och förkyld så vi tog beslutet att han skulle få vara hemma idag. Nu är han pigg och glad så jag hoppas att det inte blir något annat än förkylning.


Hejdå!

Presentation

Följ med i mina berättelser om mitt liv- tillbakablickar i det som varit och det som är nu. Jag är gift med Stefan och vi har två fina pojkar, Hugo född i februari 2006 och Kalle som är född i juni 2010.

Annica

  

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards