Av annica johansson - 4 juli 2014 09:07

Hej på dig! Nu du var det länge sedan jag gjorde ett inlägg på bloggen. När jag först började blogga var det för att få ur mig alla tankar och oro som det innebar att ha ett barn med speciella behov. Visst finns mycket av det kvar men det är mycket lättare nu :-) Hugo har blivit stor. Han fyllde 8 år i februari och han är en sådan go, rolig, busig, duktig, fin och helt underbar kille. Han gör livet härligt att leva ?.
Att Hugo sedan går på den bästa av skolor är så klart toppen! De som jobbar där är verkligen på rätt ställe. De är bäst!

Sedan har vi ju lilla Kalle som inte är så liten längre. 4 år har han fyllt. Han är som sin bror. Lika go, rolig, busig, duktig, fin och helt underbar kille! Han tillför mycket glädje i familjen.

Nu har jag semester! Så gött :-) Eftersom jag alltid har tampats med min vikt så ska denna semester gå i tränandets tecken. Och bra mat. Viktväktarna. Kommer lägga ut så ni kan följa ;-) Startade i måndags och har skött mig exemplariskt. Idag ska jag på spinning kl.12 så om någon vill hänga på såhojta till.

Av annica johansson - 19 augusti 2013 09:16

Har sedan ett par veckor haft ont i ländryggen på vänster sida. Det började göra mer och mer ont och sedan sträckte sig smärtan ner mot höften och ut på framsida lår. Till slut gjorde det så ont att jag inte kunde gå. Grät av smärtan. Åkte in till akuten både i fredags och igår men det är ett gäng "klappträn" som jobbar där. Enligt doktorn igår så finns det ingen smärtlindring att ge mig. Bara att vänta ut, röra på mig så mycket det går.. (inte så lätt det!!)

Jaja nu är jag hemma från jobbet vilket jag absolut inte vill då vi har inskolningar och jag känner att jag verkligen behövs.. Men har ju inget val. Ska till en kiropraktor i em. Har aldrig varit till en men hoppas att jag kan bli hjälpt!

Blir inte skrivet så ofta på bloggen men vill du följa mig på instagram så heter jag annidew.

Hej så länge!

Av annica johansson - 30 juli 2013 20:20

Vi har haft underbara dagar på Cypern:-) Vi badade heeela tiden! Hotellet var väldigt fint och vårat rum superfint. Vi bodde i ett "Lollo och Bernie"-rum. När vi kom fram till rummet så fanns där en stor fruktkorg, godis, kex, chips, dricka och vatten som välkomstgåva. Även en cd- skiva till Kalle och Uno-kortlek. På rummet fanns även många fina leksaker och spel som passade Kalle bra:-)

Altanen var jättestor med staket runt. Två sköna solstolar och ett bord och stolar med stora mysiga kuddar.
Det var ett separat sovrum och det var skönt för då kunde vi stänga dörren när Kalle somnat på kvällen. Ljust och fräscht.

Vi hade sunwing inklusive så vi åt alla måltider på hotellet. Det som var bra var att de hade olika teman på maten varje dag (skönt med lite variation!). Det var bbq, amerikansk, italiensk, asiatisk, cypriotisk och texmex-buffe.

Som sagt, mycket bad blev det:-) Både i havet och i poolen. Härligt!

Flygresan var minst sagt jobbig på resan dit. Kalle ville inte sitta still utan skrek och stökade sig. Vi gjorde allt för att få honom lugn. Väldigt jobbigt. På hemresan gick det mycket bättre tack och lov!!

Hugo var inte med oss på resan utan han var två dagar hos lillebil's och resterande dagar hos mormor och morfar. Han hade haft det toppenbra! Badat och varit till mariebergsskogen bl a. Det var så härligt att komma hem och träffa honom igår <3. Är så tacksam för att vi har så snälla människor som ställer upp och hjälper oss.

Skriver mer en annan dag.

Kalle kollar på film på flyget.

Av annica johansson - 21 juli 2013 08:29

Häromdagen var våra grannar över till oss och grillade. Trevligt!

Barnen myser och tittar på film

Ha en bra dag!

Av annica johansson - 15 juli 2013 21:41

Mycket bus har det blivit dessa dagar. Så mycket bus att det inte går att fånga barnen på foto pga snabba rörelser ;-) Därav endel suddiga bilder..
Barnen började med bus i morse. Kalle kröp nöjt upp och la sig bredvid Hugo i hans säng :-) Goa barn!

Av annica johansson - 14 juli 2013 21:36

Nu har jag haft semester i en vecka. Tror aldrig jag har njutit så mycket av att ha semester! Vädret har varit bra. Vi har varit ute mycket. Varit till mariebergsskogen ett par gånger, badat i poolen massor av gånger (Hugo älskar att bada i poolen!), cyklat, tagit promenader, hälsat på Morgan på jobbet (barnen fick åka golfbil, väldigt uppskattat!), träffat mamma och pappa (kålpuddingsmiddag där idag, mums!!) mm.

Kalle har slutat med både blöjor och napp. Stor och duktig kille :-)

Av annica johansson - 9 juli 2013 21:49

Man går igenom prövningar i livet och det är tufft många gånger.. Men livet är allt bra härligt också! Jag har haft underbara dagar tillsammans med min familj. Vi har badat, varit till Mariebergsskogen och haft besök av min mamma och pappa. Barnen har varit så goa, glada och duktiga. Busbarn :-)

Nu blir det "The killing" på Netflix.
Ha det gott!

Av annica johansson - 5 juli 2013 20:00

Nu är det semester!! Mycket efterlängtat :-) Stefan och killarna har varit lediga denna vecka. Härligt för dem. Så nu joinar jag dem. Så gött!

Nu kan man gilla inlägg som jag skriver på bloggen. En nyhet alltså :-)

Ha det så bra!

Följ med i mina berättelser om mitt liv- tillbakablickar i det som varit och det som är nu. Jag är gift med Stefan och vi har två fina pojkar, Hugo född i februari 2006 och Kalle som är född i juni 2010.