Direktlänk till inlägg 20 juli 2011

Lunk, besök, blå och mat/vin = denna onsdag

Av annica johansson - 20 juli 2011 14:44


Idag har Stefans brorsa Christian,hans Maria och deras Theodore varit och hälsat på. Trevligt! Theodore är barnens yngsta kusin på 6 månader. Söt!


Hugo och jag har varit och slängt skräp och tittat på "blå". Otroligt spännande!


Och i morse sprang jag (nej jag lunkar forfarande fram..) Tråkigt var det i alla fall.


I kväll ska jag och grannen Linda cykla in till stan och käka mat och dricka vin. Hoppas jag blir lite full.. Får man skriva så..? Förmodligen inte, det är väl inte korrekt men det skiter jag fullständigt i! Jag eller Stefan är ALDRIG ute och festar, aldrig! Så om jag kunde få bli lite rund under fötterna i kväll så vore jag tacksam!


Annars är det väl sisådär.. Är så innerligt trött på rutiner. Mat vissa tider, sova vissa tider, hitta på något med barnen vissa (nej alla!) tider (annars går det åt skogen). Har börjat få tillbaks den där dumma pulsen som rusar runt i kroppen. Känner mig otroligt stressad. All eloge till Stefan som ser när jag inte mår bra. Du är bäst!


Nej slut på självömkan, jag kör på så länge det går.. I kväll ska jag ha kul!

 
 
Ingen bild

Stefan

20 juli 2011 21:03

Passar på att skriva några rader till dig när du är ute och blir lite rund under fötterna :)

Självklart finns jag här för dig. Man sviker ju inte de man älskar! Man ställer upp och hjälper till, annars är det ju inte att älska någon utan bara tomma ord… Tyvärr är det inte alla som förstår det.

På Kalles dop läste jag en dikt som alltid kommer att gälla mina barn och även du min kära fru så länge jag lever:

Kom till mig när du är ledsen
och jag ska trösta dig.
Kom till mig när du är ensam
och jag skall hålla dig sällskap.
Kom till mig när du behöver prata
och jag skall lyssna.
Kom till mig när du är rädd
och jag skall hålla om dig.
När du än behöver mig
ställer jag upp för dig.
Vad det än gäller, när det än är,
Finns jag här för dig….

Förresten, grattis på bröllopsdagen! Fyra år and counting som vi brukar säga :)

Avslutar med en sång som jag och Hugo sjöng på verandan medan vi njöt av den fina sommarkvällen:

http://youtu.be/wJZ3bcPr-Ds

annica johansson

21 juli 2011 08:05

Min underbara, underbara man! Tack för att du alltid älskar oss så mycket.

Dikten är jättefin, stämmer så väl in på hur vi känner för våra barn.

4 år.. and counting.. :)

Hugo sjöng den låten för mig nu precis, förstod att ni hade sjungit den i går kväll.

Älskar dig! Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 27 juli 2014 14:58

Provar för tredje gången med ett inlägg. Det bara försvinner!! Visar bara bilder nu och skriver mer senare. En toppenresa i alla fall! ...

Av annica johansson - 22 juli 2014 20:07

Nu har Kalle, jag och Stefan varit till Borås. Vi åkte i fredags och på kvällen var vi till Stefans brorsa Christian och hans familj som bor där. Vi fick god mat och kalle lekte med sina kusiner Theodor och Ossian. Sedan gick vi till hotellet. Trevli...

Av annica johansson - 17 juli 2014 09:09

Igår grillade vi här hemma. Min mamma, min pappa och mina morbröder var här. Grillspett, hemmagjord potatissallad, pommes, sallad med fetaost och soltorkadetomater, tatziki, chilibea, baguette och annat gott. Smakade mumma! Till helgen åker jag, ...

Av annica johansson - 12 juli 2014 20:03


Men vad är detta? Vaknar med nackspärr! ! Har gjort ont hela dagen och stel som bara den.. Inte kul så här på semestern. Och igår fick jag ont i vaden. Nästan som kramp. Inte nu!! Det är alltid så här när jag är duktig på att träna. Hoppas det går ...

Av annica johansson - 11 juli 2014 19:21

Mina grabbar.. oj oj vad älskade de är! Allt är inte lugna gatan så här på semestern. Endel fighter, syskongnabb, trotsade och tvärtemot men mycket underbart också naturligtvis. Igår var Kalle och jag till Mariebergsskogen.Det är så bra där för b...

Presentation

Följ med i mina berättelser om mitt liv- tillbakablickar i det som varit och det som är nu. Jag är gift med Stefan och vi har två fina pojkar, Hugo född i februari 2006 och Kalle som är född i juni 2010.

Annica

  

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards