Alla inlägg den 4 april 2011

Av annica johansson - 4 april 2011 11:57

Igår var jag och mamma till Loka brunn Spa - ett helt underbart ställe! Vi åkte strax efter 7 och var framme halv 9. Dimmigt som tusan annars brukar det gå lite fortare att åka..


När vi kom fram skulle vi få smörgås, the/kaffe och juice. Vi hade räknat med en ost och skink-macka men fick en stor macka med skagenröra och grönsaker! Så gott!


Efter det var det dags för behandling. Fotkur. Tänkte att det kunde vara bra nu efter vintern med trötta fötter. Skönt var det!


Sedan slappade vi. Mycket! Läste tidning, lyssnade på ljudboken och läste bok (ska skriva mer om den boken en annan gång..) Badade gjorde vi också och så var vi med på vattengympa. Kul!


Sedan lunchbuffé. Massa gott att välja på plus varmrätt som bestod av fläskfilé, potatisgratäng och rödvinssås. Mumma! Vi var proppmätta men när vi sedan gick in i salongen (ja visst låter det fint?) så bjöds det på kaffe och kladdkaka med grädde så vi mumsade i oss det också.. Phu, mättare än mättast!


Efter maten gick vi tillbaks till spa-anläggningen och vilade och läste böcker. Vid 16-tiden åkte vi hem. Helnöjda!


Jag kunde verkligen slappna av. Jag som har haft en konstant hög puls i flera veckor kunde slappna av och det var så gött. När man kommer iväg hemifrån tänker man en hel del. Vad är viktigt för mig? Vad är inte viktigt? Vilka känslor ska jag ta på "allvar" och vilka ska jag lära mig att strunta i..?


Med lite energi påfyllt ska jag nu se framåt. Jag säger inte att det kommer att bli lätt men jag vet att det finns människor som tycker mycket om mig och det känns väldigt skönt. Jag vet att det finns människor med stor empati och det är jag tacksam för. Jag vet också att mycket ligger hos mig, att jag måste lära mig att be om hjälp, att jag inte klarar allt själv. Svårt, men jag ska jobba på det..


Ha det gott!


Presentation

Följ med i mina berättelser om mitt liv- tillbakablickar i det som varit och det som är nu. Jag är gift med Stefan och vi har två fina pojkar, Hugo född i februari 2006 och Kalle som är född i juni 2010.

Annica

  

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards