Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

Uppdatering..

Av annica johansson - 18 mars 2012 20:36


Halloj!


Ja men vilken kraft magjukan slog till med då.. Som jag skrev i det tidigare inlägget så hade Hugo magsjukan. Jisses vad dålig han var! Kräktes upp allt.. Han var ju smal redan innan magsjukan men oj vad han magrade.. Och det höll i sig länge. Stackars liten! Jag och Kalle försökte hålla oss borta från baseluskerna så mycket som möjligt men på söndagen fick Kalle magjukan. En mycket lindrigare variant än den Hugo hade.


Natten till måndagen fick jag magsjukan. Värsta sorten! Skriver inget mer om det.. Fy!! Och på måndag eftermiddag fick Stefan typ influensa med nästan 40 graders feber. Vi var inte tuffa då kan jag säga  . Jaja men vi redde ut det också.


Och  mycket av att vi orkade med denna pers var att vi såg fram emot vår efterlängtade SPA-vistelse på Selma. Helgen efter åkte vi. Mamma och pappa var här hemma hos oss och passade barnen som förövrigt hade skött sig exemplariskt  . Hade ju inte trott något annat men i alla fall..


Vi hade det UNDERBART på Selma-SPA. Vi slappade, låg vid poolen, badade, åt god mat och kollade på melodifestivalen på storbilds-tv. Riktigt kul!


   


 


Jag säger det igen: UNDERBART!


I fredags var jag och två kompisar (Fia och Anneli) på musikal på Vermland opera. Vi såg (och lyssnade) på "Next to normal". Det var så himla bra! De sjöng fantastiskt och handlingen var så bra och så tänkvärd. Sorglig.. Man var väldigt berörd när man satt där och några tårar kom. Gå och se den om du har möjlighet!


Jag smygfotade en "nacke" och frågan till dig är: vems? Haha, löjlig jag är va..? Någon som vet..? (Fia och Anneli får inte svara  


 


Mannens nacke i mitten alltså..


Nej nu spårar jag ur.. En aaaaning trött   


Nedan följer några bilder från helgen. Vi har varit ute och lekt, gungat, varit i skogen, handlat på Bergvik där barnen åkte bil, blåst såpbubblor och ätit glass:


 


 


 


 


 


 


   


Och några bilder från Hugos födelsedag:


 


 


 


Lite suddiga några av dem men en värdslig sak   


Denna helgen har varit helt underbar. Hoppas det härliga håller i sig och att alla sjukdomar håller sig långt bort!


Ha det gott!

 
 
Ingen bild

Mamma

19 mars 2012 09:56

Hej gumman! Vilka fina bilder på killarna, mormors sötisar. Ja, nu får det vara slut på sjukdomar och elände. Nu är våren här, vi packar matsäcken någon helg och beger oss ut på utflykt. Jadu, dän där nacken var svår. Tänkte först på Bengt Alsterlind, men han har ett toppigare huvud. Nä, du får berätta:) kram

annica johansson

19 mars 2012 18:09

Hej mams! Utflykt låter jättemysigt :)
Haha, inte Bengt Alsterlind..
Kram

 
Ingen bild

Thomas

19 mars 2012 12:13

det är självklart Bengt Alsterlind..vad vinner jag sis? haha!

annica johansson

19 mars 2012 18:10

Haha du vinner inget för det är FEL;) Försök igen brorsan! Mamma gissade på samma:) Kram

 
Ingen bild

Stefan

19 mars 2012 18:19

Monica och Thomas,
Ta er i kragen ;-)

annica johansson

19 mars 2012 18:24

Haha, ja för Guds skull gör det;)

 
Ingen bild

Thomas

19 mars 2012 19:56

Haha! Jaja då äre någon präst el biskopen..

annica johansson

19 mars 2012 20:17

Japp, biskopen Esbjörn Hagberg :-)

 
Ingen bild

Mamma

20 mars 2012 06:54

Visste det att Thomas skulle ta det:) Jag skulle ha kollat era kommentarer där kan man ju utläsa svaret om man är lite klurig. Kram

annica johansson

20 mars 2012 06:58

hihi..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 27 juli 2014 14:58

Provar för tredje gången med ett inlägg. Det bara försvinner!! Visar bara bilder nu och skriver mer senare. En toppenresa i alla fall! ...

Av annica johansson - 22 juli 2014 20:07

Nu har Kalle, jag och Stefan varit till Borås. Vi åkte i fredags och på kvällen var vi till Stefans brorsa Christian och hans familj som bor där. Vi fick god mat och kalle lekte med sina kusiner Theodor och Ossian. Sedan gick vi till hotellet. Trevli...

Av annica johansson - 17 juli 2014 09:09

Igår grillade vi här hemma. Min mamma, min pappa och mina morbröder var här. Grillspett, hemmagjord potatissallad, pommes, sallad med fetaost och soltorkadetomater, tatziki, chilibea, baguette och annat gott. Smakade mumma! Till helgen åker jag, ...

Av annica johansson - 12 juli 2014 20:03


Men vad är detta? Vaknar med nackspärr! ! Har gjort ont hela dagen och stel som bara den.. Inte kul så här på semestern. Och igår fick jag ont i vaden. Nästan som kramp. Inte nu!! Det är alltid så här när jag är duktig på att träna. Hoppas det går ...

Av annica johansson - 11 juli 2014 19:21

Mina grabbar.. oj oj vad älskade de är! Allt är inte lugna gatan så här på semestern. Endel fighter, syskongnabb, trotsade och tvärtemot men mycket underbart också naturligtvis. Igår var Kalle och jag till Mariebergsskogen.Det är så bra där för b...

Presentation

Följ med i mina berättelser om mitt liv- tillbakablickar i det som varit och det som är nu. Jag är gift med Stefan och vi har två fina pojkar, Hugo född i februari 2006 och Kalle som är född i juni 2010.

Annica

  

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards