Alla inlägg den 7 december 2010

Av annica johansson - 7 december 2010 15:54

På Hugos förskola, både på nuvarande och förra avdelningen, är de så bra på bemötande. Då menar jag att de är positiva men ändå berättar det som varit mindre bra under dagen. Ett exempel kan vara att Hugo har varit trotsig och testat vart gränserna går, men att de sedan även berättar det som varit bra (ätit bra, varit glad, lärt sig något nytt etc) Då är det lättare att ha den positiva känslan med sig hem. Förstår ni vad jag menar? Det väger upp liksom.. Ofta är det bara positiva saker förstås och det är ju ännu bättre.


Nu fylls vårat hem med Lucia-sånger. Som den musikaliska sångfågeln Hugo är så har han lärt sig nya sånger. Det är så mysigt!


Jag och Kalle har handlat julklappar idag. Snart är vi klara! Jag kan inte riktigt fatta att det snart är jul.


Kalles rum börjar ta form. Golven  är klara, väggarna målade och golvlisterna uppsatta. Nu ska taklister, dörrfoder, wallies och fönsterbräda upp. Och mormor ska sy gardiner. Att inreda är kul så det är inte jobbigt. Skulle vara skönt att vara klar innan jul..



Presentation

Följ med i mina berättelser om mitt liv- tillbakablickar i det som varit och det som är nu. Jag är gift med Stefan och vi har två fina pojkar, Hugo född i februari 2006 och Kalle som är född i juni 2010.

Annica

  

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards