Alla inlägg den 30 december 2010

Av annica johansson - 30 december 2010 16:06

Även om familjen är ledig så är det fullt upp hela tiden. Så ledig, vad är det..?


I måndags och tisdags jobbade Stefan.    Det innebär mer än heltids jobb för mig. En Hugo som är uttråkad och testar gränser och en Kalle som kryper fram snabbare än blixten och vill bita och riva i sladdar samt att han vill sno Hugos leksaker som absolut inte uppskattas av Hugo. Tur att jag har snälla föräldrar som hjälper till.


I går var jag och mamma in till stan för jag skulle prova ut glasögon. Ja just det, har inte berättat om det.. Var in till optikern strax före jul på synundersökning. Har linser och glasögon nu men har haft mycket ont i huvudet på sista tiden så tänkte att det skulle vara bra att kolla upp det. Ögonen hade inte blivit sämre men den linsvätskan som jag använder är dålig, det blir som en hinna på linserna. Inte bra! Fick nya linser + vätska och så skulle jag prova ut nya glasögon (de gamla är lite repiga..).

Fick ingen hjälp först så jag bad en tjej som jobbar där om smakråd.. Herregud! Hon tog fram en massa konstiga bågar. Jag förklarade för henne vilken sorts modell och färg jag ville ha men hon fortsätter att ta fram de jag INTE vill ha. Stora, med blommor på, lila eller helt fel form.. De är moderna sa hon.. Jag sa till flera gånger att de inte var i min smak men hon fortsatte. Hon lyssnade inte alls på mig. Till slut gick jag därifrån.

Så, igår tog jag med smakråd och nu är det fixat. Skönt! Två par dessutom.


Idag har Hugos gudfar Ola och hans barn varit här och hälsat på. Trevligt. Lite fika och julklappsutdelning.


I morgon är det nyårsafton. Jag tillhör de som inte gillar fyrverkerier. Jag gillade dem skapligt innan vi fick barn, de är ju fina och så men fy vad jobbigt det är när smällarna väcker barnen. Ja jag vet att jag låter fruktansvärt tråkig som tycker så men det kan inte hjälpas. Kanske skulle ljudisolera huset..?   


Ha det gott så länge!



Presentation

Följ med i mina berättelser om mitt liv- tillbakablickar i det som varit och det som är nu. Jag är gift med Stefan och vi har två fina pojkar, Hugo född i februari 2006 och Kalle som är född i juni 2010.

Annica

  

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards