Alla inlägg den 4 maj 2011

Av annica johansson - 4 maj 2011 09:38


"Listan" har varit lite bortglömd på sista tiden men nu försöker jag att fortsätta..


En vanlig dag (vardag) ser ut så här:


Efter att Stefan duschat väcker han mig och Hugo vid 06.20 eftersom Hugo ska hinna få mat i PEG:en innan dagis (viss tid mellan sondningarna..). Har vi tur så sover Kalle en stund till, han brukar sova till 07.00 på vardagarna. Jag duschar medans Hugo får frukost. Sedan äter jag frukost innan Kalle vaknar.


Vid 07.00-tiden åker Stefan till jobbet. Kalle får gröt på morgonen och Hugo brukar titta på barnprogram eller så leker han på sitt rum. Detta är de morgnar som är bra och lugna, det kan vara smått kaos också om båda barnen har vaknat på fel sida.. Försöker även fixa till mig någorlunda..


Sedan är det dags att göra i ordning Hugo för förskolan. Det går såå mycket lättare nu när man slipper vinteroverallerna. In i bilen med båda barnen och lämning på förskolan 08.45


Efter lämningen brukar Kalle och jag handla eller så åker vi hem och myser en stund innan han sover sin förmiddagslur. Han brukar somna vid 9.45 ca. När han sover brukar jag kolla datorn, städa undan lite, tvätta och ringa viktiga samtal om det behövs. Han brukar sova 1-1 1/2 timme. När han har vaknat till och vi myst lite brukar han vara hungrig. Matdags!


Efter maten brukar vi hitta på något, hälsa på någon eller vara ute och leka eller gå med vagnen.


Tiden går fort när Hugo är på förskolan. Kl. 13.45 är det dags att hämta honom och genast hem för Kalle brukar äta mellanmål vid 14-tiden.


Vid 14.30 ska Hugo ha mat i sin PEG igen. (Han får två ggr på förskolan också plus vanlig mat). Han brukar få något att mumsa på under tiden, typ smörgåsrån med smör eller riskaka med pizzasmak. Kalle brukar sova sin eftermiddagslur vid 14.45- 15.45 ca (varierar).


Medans Kalle sover brukar jag umgås med Hugo. Vi pratar mycket. Eller så tränar vi på något som han behöver tränas på.. Han gillar när Kalle sover och han får all uppmärksamhet   . När Kalle vaknar brukar det vara full fart här hemma!! Kalle är lite smågnällig på eftermiddagarna och Hugo är jättekänslig för detta. Så jag är som en vakt här hemma för att försöka hålla isär dem. De dras till varandra hela tiden trots missnöje från båda sidor. Syskonkärlek..?


Stefan brukar komma hem mellan 16 och 17 beroende på hur hans dag ser ut.

Jag brukar träna 3 ggr i veckan. Jätteskönt! Så jag åker ofta en stund efter att Stefan kommer hem.


Annars är det matlagning, mat, bad av båda barnen etc.


Kl.19.30 lägger vi båda barnen. Kalle somnar själv medans Hugo vill ha mamma eller pappa bredvid sig när han somnar (oftast blir det jag eftersom han frågar efter mig sötnosen..)


Kväll! Om jag inte har somnat bredvid Hugo så sitter jag och Stefan i soffan och kollat på TV eller fixar med något som måste göras (typ räkningar eller papper som ska fyllas i..). Och pratar om dagen som varit.


Så ser en vardag ut. Helgerna är annorlunda. Då är vi inte lika strikta på Hugos mattider. Vi ställer ju inte klockan för att gå upp tex utan Hugo får mat i PEG:en när vi vaknat (ofta tidigt ändå tyvärr..). Vi umgås mycket med barnen och försöker städa undan det som inte blivit städat i veckan.


Må gott!

Presentation

Följ med i mina berättelser om mitt liv- tillbakablickar i det som varit och det som är nu. Jag är gift med Stefan och vi har två fina pojkar, Hugo född i februari 2006 och Kalle som är född i juni 2010.

Annica

  

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards