Alla inlägg den 17 maj 2011

Av annica johansson - 17 maj 2011 09:38

Som ni förstår så är Stefan och jag ganska lika när det gäller att dra igång projekt. Ofta kanske jag är den som startar en idé men jag får honom nästan alltid med mig. Typ tapetsera, måla möbler, göra om i trädgården eller köpa nya möbler..


Jag har funderat lite på det här i ett par dagar nu.. Ni som läser bloggen har ju förstått att det går i ett här hemma. Fullt upp med barnen hela tiden plus allt annat! När det är "jobbiga perioder" här hemma med mycket trots och bråk (från barnens sida.. jag och Stefan är ganska lugna    ) så handlar det ofta bara om att "överleva". Det låter tufft men jag kan känna så vissa perioder. Bara barnen har det bra så får jag och Stefan klara oss på något sätt.


I alla fall.. När det är "lugna perioder" (mer harmoni) så mår vi så gott! Men då ska ni veta, då drar mina hjärnceller igång och börjar fundera på nya projekt. Varför inte njuta av att det faktiskt är LITE lugnare än vanligt. Nej då ska det göras saker hela tiden! Ni skulle bara veta vad som rör sig i min hjärna   , jag har tusen ideér som jag vill förverkliga..


Måste lära mig att slappna av! Vad har hänt med mig? Jag som i grund och botten är ganska lat (ja tyvärr..) kan inte vila.


Ja i alla fall så rullar det på här hemma. Hugo är som vanligt väldigt mycket "på" Kalle. Extremt mycket. Det var så tydligt i helgen: Hugo var frustrerad och irriterad på Kalle samtidigt som han gillar Kalle och tycker om när Kalle skrattar åt saker som han gör. Det blir väldigt jobbigt för Hugo när han inte kan hantera sina känslor. När Kalle sov på förmiddagen och på eftermiddagen så blev Hugo som ett helt annat barn.. Lugn och go! Jag hoppas så innerligt att det kommer bli bättre med åren (förmodligen) och att Hugo lär sig att slappna av när Kalle är i närheten. De är ju så underbara båda barnen men det blir jobbigt att ha dem tillsammans. Men vi kämpar på!


Hej så länge!

Ps. Började ett nytt "projekt" i går.. Mer info någon annan dag, hihi..


Presentation

Följ med i mina berättelser om mitt liv- tillbakablickar i det som varit och det som är nu. Jag är gift med Stefan och vi har två fina pojkar, Hugo född i februari 2006 och Kalle som är född i juni 2010.

Annica

  

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards