Alla inlägg den 19 maj 2011

Av annica johansson - 19 maj 2011 15:06


Utan att gå in för detaljerat på mina drömmar så skriver jag lite kort:


Skulle vilja skriva en bok (har ideér.. men inte tid..)


Har en liten dröm om att öppna något eget typ presentaffär/inredningsaffär, barnklädesaffär eller café. (Jag vet, varierande saker men så är det..)


Och så drömmer jag om att bara få vara.. Andas.. i lugn och ro. Utan bekymmer eller oro inför framtiden. Att mina underbara barn har det bra och att jag och Stefan kan hitta tid till att få göra saker tillsammans (typ resa).


Och så alla tusen projekt som jag har på lur  

Av annica johansson - 19 maj 2011 14:56


Jag betar av ett par rubriker av "listan":


Min största last måste var SOCKRET!! Jag har ett enormt sockerbehov som jag kämpar att bli av med. Om jag håller mig borta från socker ett par dagar så brukar jag få en himlans huvudvärk.. Inte bra! Alltså inte bra att socker kan ha den påverkan på kroppen (och humöret!). Lyckas jag klara några dagar utan socker så brukar huvudvärken ge sig och suget efter socker avta. MEN jag faller lätt dit igen om jag käkar något sött.


Och då är ju choklad det goaste jag vet  . I godisväg alltså.



Av annica johansson - 19 maj 2011 10:42


I morse var Hugo till tandläkaren. Stefan var med honom och det gick väl bra.. Hugo gillar ju verkligen INTE tandläkare eller doktorer så vad jag förstod på Stefan så gick det ändå ganska bra.. Han blev väl arg i slutet men han var glad när han kom hem.


Det är en riktig så´n där "tölig" period nu. Eftersom det är svårt för mig att gå ut med båda barnen på eftermiddagarna så blir Hugo så uttråkad! Minst sagt!! Han kan verkligen inte låta Kalle vara i fred. Igår var han omöjlig. Jag tycker synd om honom också för han mår ju inte gott själv när han inte kan slappna av i Kalles närvaro. Ibland kan han ju det naturligtvis men inte nu..


Så igår när Stefan kom hem så åkte jag och Hugo till morfar en stund. Han blir som ett helt annat barn. Glad, go, "pratig", lugn och busig fast på ett härligt sätt. Min goa, underbara Hugo. Inte alltid så lätt med alla känslor! Vi hjälpte morfar att skruva ihop deras nya soffa. Jättefin! Sedan åkte vi och kollade på grävskopor. Det gillar Hugo  .


Snart vaknar nog Kalle, också en riktig goding. Söt, gosig, busig, glad och nöjd.


Jag kan tycka att livet är jobbigt och påfrestande ibland men jag är ändå så otroligt glad över mina pojkar - alla tre! De är bara så bäst!  


Hej då!



Presentation

Följ med i mina berättelser om mitt liv- tillbakablickar i det som varit och det som är nu. Jag är gift med Stefan och vi har två fina pojkar, Hugo född i februari 2006 och Kalle som är född i juni 2010.

Annica

  

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards