Alla inlägg den 26 maj 2011

Av annica johansson - 26 maj 2011 09:54


Eftersom vi ska få staket så behöver det tas bort några buskar, mindre träd och annat som är i vägen. Jag började med att ta bort en STOR buske (som ett träd!) igår. Och naturligtvis kunde jag inte sova i natt.. Varför? Jo pga av fästingar.. Det är så att jag har en fobi för fästingar. Så fort jag har varit ute i naturen (i gräs, skogen eller liknande..) så tycker jag att det kryper på mig. Trots att jag duschade i går kväll så tyckte jag att det kröp små fästingar på mig. Javisst, jättelöjligt! Men eftersom jag delar med mig om andra saker i mitt liv så varför inte berätta detta  ..


Jag tror min "fästingfobi" började för några år sedan efter denna kantarellplockningstur. Efter en enormt lyckad kantarelljakt åkte vi till svärföräldrarna och Stefans mamma hittade en fästing i mitt hår! Sedan dess är jag paranoid!


   

(Ja man kan bli så här hysteriskt glad över kantareller!)


Nej nu ska jag göra lite nytta här hemma. Kalle sover och tvätten väntar på mig..


SötKalle plockar blommor:


 

 

 

Hej då!

Presentation

Följ med i mina berättelser om mitt liv- tillbakablickar i det som varit och det som är nu. Jag är gift med Stefan och vi har två fina pojkar, Hugo född i februari 2006 och Kalle som är född i juni 2010.

Annica

  

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards