Alla inlägg den 9 november 2010

Av annica johansson - 9 november 2010 12:39

  

Kalle har nyss ätit potatis och majspuré. Gott! Sedan fick han prova något nytt; äpple och päronpuré. Det ni! Han tog skeden och åt själv, det gick inte snabbt nog när jag matade. Knappt 5 månader och redan så framåt, hur ska detta sluta?

Av annica johansson - 9 november 2010 09:31

Detta hände för snart 9 år sedan:


Jag bodde i en lägenhet på Norrstrand och jobbade natt så på dagarna sov jag. Mitt badrum skulle renoveras och det skedde ju naturligtvis på dagtid.. Jag brukade vakna och släppa in dessa hantverkare och om jag ej var hemma så hade de nyckel så att de kunde ta sig in ändå.


Denna dag ringde de på dörren och på något sätt så fick jag in ringsignalerna i drömmen. För sent hörde jag att de satte nyckeln i låset och öppnade dörren.

I vild panik (och fortfarande i sömn-tillstånd) springer jag in i garderoben som finns i sovrummet. Det var en liten garderob men ändå såpass stor att jag fick plats.. Ska väl tillägga att jag inte hade SÅ mycket kläder på mig. Sovrummet låg nära badrummet.. På något sätt fick jag med mig min mobil som jag hade bredvid sängen. Väl inne i garderoben funderar jag på vad fasiken det var som hände? Varför sprang jag in där? Jag sätter mig på golvet och inser att jag måste sitta kvar där, jag kan ju inte visa mig nu! Jag lyckas få ner en jacka som hänger på en krok så att det är något som döljer mig i alla fall. Jag hör hur det arbetar och pratar om sitt privatliv. Det känns som att jag tjuvlyssnar! Jag blir ju lite fnissig där jag sitter och passar på att skicka några sms till några vänner. Ja, jag hade på ljudlös.


Tiden går och jag börjar bli kissnödig! Måste hålla mig!! Undrar hur länge de ska vara kvar.. Det kan ju ta timmar! Efter en stund hör jag att de är klara för dagen. De hade slipat endel så de behövde dammsuga. Då hör jag den ena säga - Undrar var dammsugaren är? Jäklar! Jag fick panik!! Tänk om han skulle öppna garderoben där jag satt! Vilken chock han skulle få.. Som tur var hittade han till städskåpet.


Jag satt kvar en stund efter att de hade åkt för tänk om de hade kommit på att de glömt något och där står jag, TADA!!


Jag har funderat mycket på varför jag sprang in i garderoben och gömde mig. Har ingen aning om varför.. Och tänk om de hade öppnat garderoben! Vad hade jag sagt?  Surprise!!   


Ha en go dag!



Presentation

Följ med i mina berättelser om mitt liv- tillbakablickar i det som varit och det som är nu. Jag är gift med Stefan och vi har två fina pojkar, Hugo född i februari 2006 och Kalle som är född i juni 2010.

Annica

  

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards