Alla inlägg under november 2010

Av annica johansson - 18 november 2010 10:19

Idag började sko-outleten på Nolgård, Hammarö. Efter att jag hade lämnat Hugo på förskolan åkte jag och hämtade mamma sedan åkte vi dit. Köpte ett par finfina vinterkängor av märke Kavat till Hugo för 200 kr, hade kostat 800 kr. Billigt! Köpte ett par varma vinterkängor till mig också för 150 kr, hade kostat 600 kr. Så ni som bor i närheten och behöver skor, åk dit!

Av annica johansson - 17 november 2010 11:14

Detta är jag i korthet:


Gillar

Familjen (älskar!)

Choklad

Rödvin & ostbågar i kombination

Att pyssla (scrapbooka, måla..)

Läsa böcker

Bada

Sjunga i bilen

Shoppa

Laga mat (dock inte vardagsmat)

Lådor/boxar (har ett sjukt förhållande till fina lådor..)


Ogillar

Fästingar, getingar och myggor

Hot-dogs

Trångsynta och själviska människor

Rensa ogräs

Ringa "viktiga" samtal (skjuter gärna upp dem)

Att vänta

Kött med senor och massa fett

Damm (dum uppfinning)



Av annica johansson - 17 november 2010 10:54

Om ni inte har sett tv-programmet "Våra vänners liv" på Svt så har ni missat något bra. Det handlar om några killar i 35-årsåldern och deras liv. Både roligt och sorgligt.. Ungefär som livet är för det mesta. Bra skådisar som bl a Shanti Roney, Gustaf Hammarsten och Jacob Ericksson. Det går att se alla program som ännu har visats på svtplay.se Nästa avsnitt är på måndag kl.21 Missa inte!







Av annica johansson - 16 november 2010 12:01

Idag blir Kalle 5 månader! Det går så fort.. Grattis lillskrutt!

Detta "firades" med ett besök på bvc och 5-månaderssprutan (2 st). Han stortjöt när andra sprutan togs men var glad igen snabbt efter. Nu sover han och jag hoppas att han inte blir dålig av sprutorna, feber eller så..   


Snart ska vi börja göra i ordning Kalles rum, lägga nytt golv, måla väggarna och sätta upp wallies. Jag ropade in jättefina wallies idag på Tradera. Kul!



Av annica johansson - 15 november 2010 17:34

  


Trollungen i pappas mössa.

Av annica johansson - 14 november 2010 16:52

Ibland får man sig en tankeställare.. Jag har haft en pratstund med en mycket klok människa som fick mig att tänka vidare på vad människor egentligen säger och vad det betyder.


För ett par år sedan gick det ett tv-program som hette "Vad är en människa?" med Fredrik Lindström och som gäst hade han Stefan Einhorn. De tog bl a upp frågan om det är verkligen är tanken som räknas.. Det är ju faktiskt så att vi ofta säger: Ja det är ju tanken som räknas. Så dumt! Det är HANDLINGEN som räknas, dvs vad du gör.

Några exempel:


  • Mannen har varit ledig hela dagen medans frun har jobbat. Hon kommer hem och är trött och undrar varför inte mannen har handlat. -Jo jag tänkte göra det men det kom annat ivägen, men det är ju tanken som räknas.. Denna tanke är helt värdelös eftersom inte mannen har varit till affären..
  • En person är sjuk och vännerna säger: Vi tänker på dig! Ja det är ju faktiskt gulligt att säga så men blir man friskare av det? Man kanske skulle erbjuda sin hjälp istället.. Kanske hjälpa till med att handla eller bara hålla sällskap. HANDLING istället för tanke!

Som ni ser blandar jag "småsaker" med mer allvarliga saker men det är mycket tanke bakom det jag skriver (där kom ordet "tanke" igen.. ).

Jag har många gånger använt mig av just den frasen "det är tanken som räknas..." men från och med nu ska jag tänka mig för. Detta är givetvis svårt men det är det du gör eller säger till någon som har betydelse.


Så tänk efter: Är det vad du tänker eller vad du gör som räknas och som verkligen betyder något?


Kan även tillägga att exemplen jag skrivit är påhittade och inte tagna ur verkligheten  .


Trevlig kväll!

Av annica johansson - 14 november 2010 11:11

Grattis pappa Stefan på Fars-dag önskar Hugo och Kalle!


 


Idag ska vi till mormor och morfar och käka kålpudding. Jäklar va gött!


Ha en bra dag! 

Av annica johansson - 13 november 2010 17:19

Hemma hos oss läser vi NWT och jag tokälskar serien "Elvis". Vi har även flera böcker om denna underbara Elvis. Hoppas ni kan se vad jag har scannat in.. (Klicka på bilden så förstoras den) Ja just det, idag har vi köpt en ny skrivare med scanner och kopiator, nice det!


 

Lördagen har varit lugn och skön. Varit ute på promenad med barnen, städat, shoppat scanner, haft besök av mormor och morfar (mamma och pappa) och slängt skräp på återvinningen. Låter som en kul lördag va? Snart blir det till att laga mat.


Jag är jätteglad för de kommentarer som jag har fått angående min blogg både här och på facebook. Tack!!


Ha en fortsatt trevlig lördag!

Presentation

Följ med i mina berättelser om mitt liv- tillbakablickar i det som varit och det som är nu. Jag är gift med Stefan och vi har två fina pojkar, Hugo född i februari 2006 och Kalle som är född i juni 2010.

Annica

  

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards