Alla inlägg den 1 februari 2011

Av annica johansson - 1 februari 2011 10:38

Såg nu att man kan "Gilla" bloggen på facebook. Tufft! Det finns en "knapp" i högerspalten tror jag..

Av annica johansson - 1 februari 2011 10:12

Oj då är januari redan över.. Skönt tycker jag! Längtar som tusan till våren och framförallt till sommaren så tiden får gärna gå fort!


Lite vuxenpoäng - vi har köpt en ny dammsugare som jag är så glad över   . En Electrolux ultra silencer. Svart med gröna detaljer (ja visst är det viktigt att den är snygg..!) Den är superbra; tystgående, bra sugkraft (!), lång räckvidd och lätt att komma åt under soffor och liknande. Och miljövänlig! Toppenbra!!


När vi låg sjuka här hemma så var en av våra grannar här med två stora kassar med barnkläder (Kalle-storlek). Jättefina kläder! Vi har redan tidigare fått två kassar med kläder som Kalle har använt supermycket. Bra va? De har en son som är ett år äldre än Kalle och som sagt; jätttefina kläder!


Nu har Hugo äntligen kryat på sig. Det var segt att bli av med. Hosta och snuva. Men nu är han pigger. Skönt!

Jag är fortfarande inte ok.. Jag fattar inte vad det är. Otroligt trött (somnar vid 20-tiden på kvällen när Hugo har somnat), orkeslös, snorig och illamående till och från. Inte kul alls!


Som sagt; redan februari! När jag var liten tyckte jag att det var otroligt kul när februari kom eftersom det är "min" månad. Nu är det även Hugos månad (han fyller år dagen före mig). Och en hel bunt till som också fyller denna månad men det är inte lika viktigt  . Jodå naturligtvis..


I morgon väntar sjukhusbesök för Hugo. Usch och fy!! Han är totalt jätterädd för sjukhus och liknande. Men vi måste dit. De ska kolla hans hjärta och de gör det vartannat år. Blåsljud på hjärtat.. Så det är ju bra att det kollas upp. Han skulle få något lugnande innan. Men jag är lite orolig för det.. När Hugo var pyttebebis skulle han röntgas och fick då lugnande men fick en snedtändning av det!! Inte roligt kan jag meddela.. Så jag är supernervös för i morgon. Håll tummarna för att det går bra!


Kalle har fått tänder! Tre totalt än så länge. Han är så söt!

Presentation

Följ med i mina berättelser om mitt liv- tillbakablickar i det som varit och det som är nu. Jag är gift med Stefan och vi har två fina pojkar, Hugo född i februari 2006 och Kalle som är född i juni 2010.

Annica

  

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards