Alla inlägg den 9 februari 2011

Av annica johansson - 9 februari 2011 15:02

Pingu


Dagens hämtning på förskolan var kaos! Hugo har fått för sig att han ska "köpslå" med mig vad vi ska göra när jag hämtar honom.. Först vill han till mormor. När jag säger att vi inte ska det så frågar han om han får se "Drömmarnas trädgård". När jag säger att det inte är fredag eller lördag (dagarna som han brukar få se på film..) så frågar han om han får se på "Pingu". Just "Pingu" tittade han mycket på för ett par år sedan men har nu börjat gilla det igen.. Nej sa jag som den "snälla" mamma jag är   . Vi försöker att Hugo bara ska se på film på fredagar och lördagar (eller när han är sjuk). Bolibompa får han däremot se.


Hugo blev så otroligt ledsen! Han grät och frågade om och om igen om han fick se på "Drömmarnas trädgård".

-Idag är det fredag och då är det fredagsmys och då får man se på "Drömmarnas trädgård"!

- Nej idag är det onsdag..


Urk! Känns inte kul! Han grät hela vägen hem (alltså storböla). Väl hemma la han sig på soffan och kollade på barnprogram. Efter en liten stund var det ett avsnitt "Pingu" och sedan två avsnitt "Fåret Shaun". Tack och lov för barnprogram!


Efter det var han glad! Nu leker han för fullt på sitt rum med alla möjliga saker.


Detta är så typiskt Hugo.. Han får för sig saker och det är väldigt svårt att bryta det beteendet eller det han har fått för sig att han vill göra. Men efter en stund går det oftast över. Jag har lärt mig att lite gråt inte är farligt (även om det är fruktansvärt jobbigt att inte kunna göra honom glad..)


Så nu är det lugnt hos Johanssons igen  .










Av annica johansson - 9 februari 2011 11:38

Tillhör ni dem som gillar att läsa böcker? Det gör jag! Just nu har jag fastnat för Anna Janssons böcker. Håller på med "Svart fjäril" nu. På ljudboken.. När jag åkte till Bergvik idag så hade jag den tom på i bilen. Spännande skede i boken nu! Kan rekommendera hennes böcker.   


Ja som sagt så har jag varit på Bergvik idag. Handlat mat och present till Hugo (han fyller snart 5 år!!) Och badmintonbollar till Stefan. Sedan var jag till apoteket och lämnade in recept.


Utanför apoteket träffade jag en pappa som har sina barn på samma förskola som Hugo går på. Jag brukar ofta prata med mamman i familjen eftersom vi ofta lämnar vid samma tidpunkt. Det här är personer som jag egentligen inte känner men det har blivit så att vi pratar eftersom de också har ett barn med "särskilda behov". Det finns en slags "sammanhörande". Det är så skönt att prata med dessa människor. De förstår som andra inte kan göra. Väldigt trevliga också!


Jag tror att vår goding Kalle har varit en hamster i sitt tidigare liv   . Han biter på allt! Helst sladdar men även skosnören, halsdukar, annat tyg och leksaker. Kanske är tandköttet som kliar.. Jag är livrädd att han ska sätta något i halsen. Plockar ständigt undan småsaker som ligger här hemma (Hugos leksaker) men men.. Gäller att ha koll.



Presentation

Följ med i mina berättelser om mitt liv- tillbakablickar i det som varit och det som är nu. Jag är gift med Stefan och vi har två fina pojkar, Hugo född i februari 2006 och Kalle som är född i juni 2010.

Annica

  

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards