Alla inlägg den 16 februari 2011

Av annica johansson - 16 februari 2011 09:22

Idag börjar jag med listan som jag skrev om igår. Mycket av det som jag skriver vet ni säkert redan men endel är kanske nytt..


Jag heter Annica Maria Johansson (f. Daggert). Jag är snart 34 år (nästa vecka!) och bor i en vit 1 1/2-plans villa på Hammarö. Jag växte upp i detta område, faktiskt i ett likadant hus som vi nu bor i fast spegelvänt   . Så för mig är detta "hemma".


Jag är gift med min stora kärlek Stefan och vi har två pojkar, Hugo född i februari 2006 och Kalle som är född i juni 2010. Familjen är det viktigaste för mig. Jag vet inte vad jag skulle göra utan dem.


Min uppväxt var lugn och harmonisk. Min mamma heter Monica och min pappa heter Bosse. Jag har en storebror som heter Thomas. Under uppväxten levde vi nog ett typiskt "villakvarters-liv". Jag hade många kompisar som bodde i området och det stora intresset var hästar. Många av semestrarna tillbringades i husvagn i Sveriges alla hörn. Jag älskade det! (tror inte brorsan var så förtjust i det dock.. kanske inte så kul att tillbringa så mycket tid med lillasyster som är 5 år yngre på några få kvadratmeter..)


Skoltiden var bra. Jag hade bra betyg och trivdes i skolan. När det väl var dags för gymnasiet så var jag faktiskt lite skoltrött och valde det som jag trodde var den lugnaste linjen- Handel och administration. Gymnasietiden var också rolig. Många nya kompisar och intryck.


Efter gymnasiet var jag inte sugen på att läsa vidare. Jag ville tjäna pengar! Har haft en massa småjobb, typ Mc Donalds, städat, gjort baguetter etc. Jag jobbade några år på Konsum Värmlands bageri. Paketerade bröd bland annat. Arbetstiderna var 02.30-11.00 Not so funny! Men jag tyckte att jag tjänade bra med pengar och arbetskamraterna var toppenbra. Vi hade otroligt kul tillsammans.


Jag bestämde mig för att läsa på Universitetet. Så i augusti 2002 började jag att läsa till lärare. Inriktade mig på de yngre barnen (förskola upp till femman..). Valde estetisk inriktning och det var jättekul att plugga!


Ja just det! Träffade Stefan 2001 så i år blir det 10 år tillsammans! Herregud vad åren går..


I januari 2006 tog jag min lärarexamen. Och i februari föddes Hugo. Bra timeing va? Jag var hemma med Hugo tills augusti 2007 då jag började jobba som förskollärare. Vi bodde då i Forshaga men flyttade till Hammarö i januari 2008.


Hugo skolades in på den bästa förskolan och trivdes från första stund. Jag har jobbat på några olika förskolor i Hammarö kommun men har nu en fast tjänst.


Sommaren 2007 gifte sig jag och Stefan i Hammarö kyrka. Den dagen minns jag med sådan stor glädje. Det gick bra i kyrkan och festen var rolig. Många roliga och fina tal.


Ja och i juni 2010 föddes Kalle. Och nu är jag hemmma och är föräldra-ledig.


Och vad ska jag skriva om mer.. Nej det får räcka, det är ju faktiskt många rubriker kvar på listan   .

Presentation

Följ med i mina berättelser om mitt liv- tillbakablickar i det som varit och det som är nu. Jag är gift med Stefan och vi har två fina pojkar, Hugo född i februari 2006 och Kalle som är född i juni 2010.

Annica

  

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards